Wednesday, August 19, 2009

ALONE IN 1ST RAMADHAN



orait...
nampaknye ramadhan dtg lagi...
sambut puase sorang2x la nampaknye kat sini...
yaya n dayu yg tukang sahur same2 balik umah
akmal pun balik yerk...
ader x nak teman...
mesti xde kan coz ramai org balik...
huhuhu...
puase diperantauan la nampaknye....
ok so disini aku ade terbace tips untuk kejutkan orang2 yg rase cam liat nak bgn sahur ...
ade gak yg x sahur bile duk kat u ni...
jgn3...
makan la waima sikit...
nak beli kurma3x

Kalau nak kejutkan org bangun especially sahur..cam ni antara caranya..

1. pegang anak jari kiri/kanan sambil tu panggil name die slow2..
2. sentuh bahu org tidur tu..n goyangkan perlahan lahan..sambil panggil name die...
3. renjis air kat muka die...sambil panggil nama die...
4. tampar tampar manja pipi dia..sambil panggil nama die lg...
5. tutup kipas/air cond

tp kalau still tak effect

1. jerit name die lg kuat kuat dan kuat...
2. gigit ibu jari kaki die..cam antu toyol gigit
3. simbah air sebaldi...kalau bleh air rendam baju korang
4. tarik rambut die kalau d x botak sampai jatuh dr tilam
5. goyang badan die kuat2 then jerit gempabumi! gempabumi! tsunami!tsunami!
6. jerit api! api! api!
7. letak kfc ke mcd ke xpun ikan patin masak tempoyak yg baru dibeli sebelah hidung die..bg amek bau sikit

tp kalau still tak effect gak

1. pergi kat telinga dia...then sebut maa rabbuka! sambil seru name dia byk2 kali...
2. pergi kat die, baca je surah yaa sin! hehehehehe

tp kalau still tak effect gak...ni je la cara terakhir

panggil je orang masjid/surau untuk uruskan...kerana tuhan lebih menyayanginya

orait ni pantun dari aku tuk kiter sume yang puase...

Dragon fruit dimakan ruse
Lepas terbersin d makan plak pula buah semangke
Selamat terawih dan puase
Semoga bersih jiwa dan rage

p/s:ader org x suke aku pakai warni warni ke???
hahahah kalau ader pun...
ader aku kesah???

8 comments:

musz said...

hahahaaaa...oit kecik t sape yg x bangon sahur...eh ko sahur k kecik?..
ngahahahaaaa....tp aq suke la care2x kejutkan org 2..erm..boleh d praktikkan..nak aq tlg kejotkan ko k?..

cAhaYa NyaTa said...

ade aku kesah????
ayat sape la tue erk???

saya ade cik lina, tuk teman kan kamoo...~ hue3.. jgn riso.. ambil kesemptan bile akmal xde... wakaka..

la~nina said...

mus:
ko yg x bgn...hahaha
by the way aku sahur kurma je kalau ko kejut...

cahaya nyata:
ade akak kesah ke bean ayat sape?
hahaha rightoo thats ur sentence loor..
bean yuk buke same...

shueqi_Sue said...

aq suker je kalo ko pakai warna warni nie..ahahah..hidup aq ceria kalo ko wat cm2..ermmm..jgn kisah sgt pe org kate..nti jd cm aq..terlalu kisahkan org..aq sendri x terjaga..

MofizPutra.com said...

hahahha.. lucu dan lawak, mula2 sedih ar gak sb puasa sorg2..tp bila time tips tu..hahahah.. memg tips yang bagus.. tp ada aku kesah?? hahahah wah ayat...hahaha

la~nina said...

sue:
ko suke eyh... hahaha~
aku pun suke yoooo

putra;
wah ayat...
ade aku kesah ke kalau ko x kesah???
hahaha~
by the way same je kite puase kat sini

MofizPutra.com said...

hahah.. yeke, emm sama ar ng aku, tk dapat balik umah..huhuh cedey..huhu..

wah emm.. ni kena balas balik,

ada aku kesah ke kolo ko tulis aku tak kesah??..hahahah jawab3..hahah

la~nina said...

hahaha~
aku dah x kesah ko nak tulis yg "ade aku kesah ke kolo ko tulis aku x kesah"...
hahaha~
berbirat x otak... haila3x